Pages

Friday 27 June 2014

Ramadhan,Aku Datang!


Tidur  baring ,tidur  baring  dah  masuk  bulan  Ramadhan. Wahhh! Bestnye.
.Jadi  sepanjang  bulan  puasa  ni  datanglah  apa  dugaan pun  kepadaku  ,insyaAllah  akan aku  hadapi.

Pengalaman Berpuasa

Time  aku  sekolah  rendah  dulu, Tokwan  aku  selalu  ajak gi  Bazar  Ramadhan. Jalan2  kat  bazar  ni bahaya  sikit , nampak  apapun  semuanya  menyelerakan. Rasa  semua  nak  makan! Padahal  masa berbuka  nanti  minum  air segelas, kuih  dua  tiga  biji  dah  kenyang  dah. Hehehe ~
Jadi  bazar  Ramadhan  ni  diibaratkan  seperti  syurga  makanan  yang  menguji  nafsu  makan  kita  ketika perut  lapar . Kontrol.....Kontrol.... Jangan  membazir!


Lepas  pergi  Bazar  Ramadhan, balik  rumah  tidooo, takpon  tengok  tv .
Tapi  yang  aku  hairan  nye  bulan  puasa  ni  siaran tv  asyik  siar  rancangan  masakan  je.
Kejap2  cerita  Ketuk2  Ramadhan  la,  lepastu  Dapur  Panas  lahh, Macam - macam !
Dia  tak  tau  ke  yang  aku  boleh  bau  aroma  tu  sampai  ke  luar  ni . Haishhhh,  sabo  je  la ~


Bila  tiba  masa  nak  berbuka,  nampaknya  ramai  sepupu,  Mak Teh,  Mak Long,  Pak Ndak  datang   nak  berbuka . Masing2  datang  bawak  makanan .  Sapa  nak  makan  semua  ni !
Ni  la  orang  kata,  sikit2   campur2  jadi   bukit  (*macam  pelik  je)


Aku  pon  dah  tak  tau  berapa  kilo  makanan  yang  dah  masuk  dalam  perut  aku  ni .
Nak  bangun  pon  dah  tak  larat  sbb  perot  dah  kembong  . Huhuhuhu  =,='

No comments:

Post a Comment